السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

یاد گذشتگان

          با سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین ع وفرزندان وبرادران واصحابش.

گزیده ای از کلام امام سجادع

سخنان کوتاه از امام سجاد علیه السلام

سه چیز نجات بخش مؤمن است: این که زبانش را از غیبت مردم باز دارد، خود را به چیزی مشغول کند که در دنیا و آخرت او را سود دهد و بر گناهان، بسیار گریه کند.

نگاه محبت آمیز مؤمن به صورت برادر ایمانی خود، عبادت است.

نشان معرفت (خداشناسی) و کمال دین مسلمان، ترک سخنان بیهوده، کم تر جدل کردن، و بردباری و خوش خویی است.

مبادا به گناهی که می کنی شادمان شوی که شادمانی به گناه، بدتر از ارتکاب آن است.

در شگفتم از آن کسی که از طعام از ترس زیان آن می پرهیزد، اما از گناه به سبب زشتی آن نمی پرهیزد.

همه خیر در این است که انسان خود را (از آلودگی ها) نگه دارد.

شرافت در فروتنی، و عزت در پرهیزگاری، و بی نیازی در قناعت است.

اگر مردم بدانند که در طلب علم چه فوایدی است، آن را می طلبند، اگر چه با ریختن خون دل و فرو فتن در گرداب ها باشد.

هر کس خود را گرامی داند، دنیا نزد او خوار اس

با کاروان اسرای نینوا

    پس از ورود کاروان اسراى اهل بیت امام حسین علیه السلام به کوفه زینب، ام کلثوم و فاطمه دختر امام حسین هر کدام سخنانى ایراد کردند و با افشاگرى هایشان پرده از جنایات حکومت اموى برداشتند و صداى گریه و ناله از مردم کوفه بلند شد.
    زین العابدین، امام سجادعلیه السلام، به مردم اشاره کرد که خاموش شوند. مردم ساکت شدند و آن حضرت ایستاد و حمدو ثناى الهى را به جا آورد و رسول خداصلى الله علیه وآله را نام برد و بر او درود فرستاد و فرمود:
 
 اى مردم! هر که مرا مى شناسد، مى داند که من کیستم و هر کس مرا نمى شناسد خود را به او معرفى مى نمایم: من على بن الحسین بن على بن ابى طالبم. من فرزند آن کسى هستم که حرمت او را شکستند و نعمت او را گرفتند و اموال او را به غارت و یغما بردند و اهل بیتش را اسیر کردند. من پسر آن کسى هستم که او را کنار شطّ فرات بى آن که از او خونى طلب داشته باشند، به قتل رساندند. من فرزند کسى هستم که با زجر و زحمت کشته شد و همین افتخار براى ما کافى است.
 اى مردم! شما را به خدا سوگند؛ آیا مى دانید که شما براى پدر من نامه ها نوشتید و چون به سوى شما آمد، با او خدعه و مکر نمودید و آن گاه او را کشتید؟ مردم! هلاکت بر شما باد با این ذخیره اى که در عالم آخرت براى خود فرستادید و چه فکر و اندیشه زشت و ناپسندى دارید! شما با کدام چشم به چهره رسول خداصلى الله علیه وآله نگاه مى کنید، هنگامى که به شما بگوید: «فرزندان مرا کشتید و هتک حرمت من نمودى و شما از امت من نیستید.»؟  ادامه مطلب ...

دلا این عالم فانی....

دلا این عالم فانی به یک ارزن نمی ارزد

به دنیا آمدن بر زحمت رفتن نمی ارزد

اگر بر تخت شاهی تا به روز حشر بنشینی

به خشت زیر سر اندر لحد خفتن نمی ارزد

مسخر گر شود روزی زمینت مثل اسکندر

به تنهائی قبر و وقت جان کندن نمی ارزد

جوانان همه عالم اگر گردند قربانی

به خون غلتیدن قد علی اکبر نمی ارزد

اگر دریای این عالم همه شهد و شکر گردد

به آن لعل لب خشک علی اصغر نمی ارزد

اگر خلق زمین و آسمان خون از مژه بارند

به آن زنجیر پای عابد مضطر نمی ارزد

اگر خورشید آید سربرهنه از افق بیرون

به عریان بودن موی سر زینب نمی ارزد

 شعر  از ملا آقا بابای ملایری