السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

عید میلاد مبارک

     با سلام وعرض تبریک هفته وحدت میلاد با سعادت پیامبر رحمت رسول مکرم ص و امام صادق ع را به همه مسلمانان و محبان اهلبیت تبریک عرض نموده . آروزی توفیق و وحدت و پیروزی مسلمانان از درگاه خداوند داریم.


Image result for ‫هفدهم ربیع‬‎

 

   اعمال هفدهم ربیع الاول:

برای این روز که در میان مسلمین جهان و به ویژه جهان تشیع از جایگاه والایی برخوردار است، اعمال عبادی و مناسک دینی مختلفی در نظر گرفته شده است.

این اعمال عبارت اند از:
1- غسل، به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.
2-  روزه، که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین علیهم السلام آمده است: کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید.
3- دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.
4- زیارت رسول خدا (صلى الله علیه وآله) از دور و نزدیک. در روایتى از آن حضرت آمده است: هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید که به من مى رسد.
5- زیارت امیر مؤمنان، على علیه السلام نیز در این روز مستحب است، با همان زیارتى که امام صادق علیه السلام در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت علیه السلام  وى را زیارت کرد.
6-  تکریم، تعظیم و بزرگداشت این روز بسیار بجاست. مرحوم «سیّد بن طاووس»، در اقبال، تکریم و تعظیم این روز به خاطر ولادت شخص اوّل عالم امکان و سرور همه ممکنات حضرت نبىّ اکرم (صلى الله علیه وآله) سفارش بسیار کرده است.
بنابراین، سزاوار است مسلمین در این روز با برپایى جشن ها و تشکیل جلسات، هرچه بیشتر با شخصیّت نبىّ مکرّم اسلام (صلى الله علیه وآله)، سیره و تاریخ زندگى او آشنا شوند و از آن، براى ساختن جامعه اى اسلامى و محمّدى بهره کامل گیرند./