السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

شور حسین است چه ها می کند.

         شور حسین است چه ها می کند 

        نام حسین  درد  دوا  میکند 

      لشکر اسلام  بنام حسین 

     عزم دیار شهدا می کند

Image result for ‫لبیک یا حسین‬‎

    در قیام  عاشورا  درس ها و عبرت  های زیادی وجود دارد. برای کسانی که عبرت آموز باشند. ببینیم در عزداری   امام حسین ع   و عرض 

  ارادت به ساحت اباعبدالله ع همه اقشار جامعه بنحوی خود را شریک در عزای حسینی می دانند. بدون هیچ چشم داشتی نذری می دهند . موکب  درست میکنند . از عزاداران پذیرایی میکنند. مجلس  روضه می گیرند . علم و بیرق سیاه  زده و سیاه  می پوشند . این همان شور حسین است . که پیامبر خدا ص  می فرماید : از شهادت حسین ع در   دل های اهل ایمان حرارتی و شوری ایجاد خواهد شد که خاموش شدنی  نیست . عزاداری  امام حسین ع موجب اتحاد  درجوامع اسلامی نیز  شده است . نمونه آن پیاده روی و همایش محبان اباعبدالله ع در اربعین است. که از بیشتر کشورها شرکت نموده و هر سال بر جمعیت علاقه مندان حسینی افزوده می شود. خداوند از همه قبول نماید.

باز این چه شورش است که در خلق عالم است.

           با سلام و احترام و عرض  تعزیت حلول ماه محرم. 

        شیعه ماه غم آمد موسم ماتم آمد.

Image result for ‫محرم‬‎



            ماه محرم  یاد آور شور حماسه  نهضت حسینی است. ماه درس و تربیت انسان های فرهیخته در مکتب امام حسین ع می باشد. ماه اقامه عزای حسینی  بمنظور بهره گیری از عبرت های عاشوراست. انشا ا... در این محرم وصفر نیز در بالا بردن شعور خود ودرس گیری از قیام امام حسین ع با دلی مملو از عشق و محبت اهلبیت علیهم سلام  شرکت نماییم.  

عید غدیرمبارک

        با عرض سلام و عرض تبریک عید سعید غدیر

        قال رسول الله ص: من کنت مولا فهذا علی مولا

   

     

  عید غدیر . عید ولایت . وصایت و خلافت امام بر حق امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه سلام   وابلاغ ماموریت اصلی پیامبر اکرم صلوات الله وسلامه علیه مبنی بر  جانشینی مولا علی ع به امامت و خلافت و جانشینی رسول خدا ص  مبارک .

در هجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت در مقابل تمام حجاج که در آن سال افتخار داشتند که حج خود را همراه رسول خدا ص انجام داده بودند. بمدت سه روز رسول خدا ص دستور فرمود که همه حجاج در منطقه غدیر توقف نمایند . تا همه حاضرین با امام علی ع بیعت نمایند.

در طول تاریخ دشمنان امام علی ع سعی بر این داشتند. که غدیر را انکار نمایند یا اذهان را منحرف نمایند. وظیفه ما بعنوان شیعه علی ع بزرگداشت غدیر و اشاعه آن واعلام بیعت مجدد با  امام بر حق و اهلبیت رسول خدا ص می باشد./  ادامه مطلب ...