السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

طب سنتی و ناباروری

شما هم می توانید بچه دار شوید؟! 


          با سلام       در این مقاله مطالب مهمی در مورد  بچه دار شدن و انعقاد نطفه بیان میشود:

عوامل ناباروری و درمان آن :

باید دانست که زن و مرد، در یک صورت، برای همیشه عقیم بوده.......


 

عوامل ناباروری و درمان آن :

باید دانست که زن و مرد، در یک صورت، برای همیشه عقیم بوده و باید از بچه‌دار شدن ناامید باشند و آن در صورتی است که زن روی زهار خود (زیر شکم) و مرد روی آلت خود (روی عانه) موی نداشته باشند.
در غیر این صورت (در صورت وجود موی) ایندو، استعداد باروری را دارند و عقیم نمی‌باشند و تنها موانعی موجب عدم باروری شده است. این عوامل می‌تواند از این قرار باشد:
۱) ضعف اسپرم و تخمک ۲) کمی تعداد اسپرم و تخمک ۳) راه‌بندان در زهدان زن ۴) انسداد لوله‌های رساننده‌ی اسپرم و تخمک ۵) غلبه گرمی شدید که موجب سوخته شدن اسپرم و تخمک می‌شود. ۶) سردی شدید که موجب ناتوان شدن تخمک و اسپرم می‌شود. ۷) سردی شدید رحم زن که نطفه را بارور نمی‌سازد، وجود عارضه‌هایی مثل عفونت و کیست در رحم و تخمدان زن، ۸) کوچکی آلت مرد، که اسپرم را به رحم نمی‌رساند ۹) سوء مزاج زهدان و ….

گاهی هیچ یک از عارضه‌های فوق وجود ندارد و تنها علت عدم باروری، وجود ناامیدی و استرس و اضطراب و غم و اندوه در زن می‌باشد، مخصوصاً اگر موردی مبنی بر وجود اشکال در امر باروری وجود داشته باشد، یا حرف و حدیث دیگران و اطرافیان که همین حالت روانی پریشانی که به زن روی می‌آورد می‌تواند، مانع باروری وی شود، اگر چه هیچ اشکالی در دستگاه‌های زن و مرد وجود نداشته باشد. و تو باید به این نکته اهمیت دهی.
یکی از عوامل دیگر نازایی و ناباروری در مرد و زن، اعمال پزشکی طب کلاسیک می‌باشد. داروهای قوی و بسیار مُضر و انواع آمپول‌ها، مخصوصاً، اعمال جراحی مثل بیماری واریکوسل، جراحی رحم، جراحی کیست و امثال اینها، که خطر ناباروری همیشگی را به دنبال خواهد داشت، چرا که در اعمال جراحی در نقاط حساس و پُرعصب و مویرگ، خطر قطع مویرگ و عصبهایی را که به چشم نمی‌آید و در طب کلاسیک اهمیت ندارد، ولی در اصل عهده دار کاری در زمینه باروری را داراست، خواهد بود. و این‌ گونه عارضه‌ها که بر اثر دست کاری شدن و از حالت طبیعی بیرون آوردن عضو، روی می‌دهد، معمولاً قابل جبران نخواهد بود.

 

علت شایع ناباروری:
امروزه عمده علت ناباروری در زن و مرد، غلبه سردی می‌باشد، در مردان، غلبه سردی، ناتوانی و ضعف اسپرم را به دنبال دارد و در زنها، غلبه‌ی سردی علاوه بر مورد مذکور، رحم را سرد کرده، و رحم سرد نمی‌تواند نطفه را گرم کرده و بارور کند، مثل پرنده‌ای که با بدن سرد روی تخم‌ها می‌خوابد که این کار، باعث جوجه شدن تخمها نخواهد شد. و علت سردی زیاد بدن در این عصر، استفاده از غذاهایی می‌باشد که در زیر توضیح داده می شود:
۱) تمام غذاهای آماده و کارخانه‌ای ۲) تمام مواد غذایی که در تکوین و تهیه‌ی آن از مواد شیمیایی و نگه‌دارنده‌ها استفاده شده است ۳) گوشت گاو و گوساله (بجز گوساله بسیار جوان) ۴) غذاهای فریز شده و از شب مانده شده ۵) لبنیات مخصوصاً ماست و دوغ تُرش ۶) انواع ترش مزه‌ها مخصوصاً سرکه، آبغوره، و مخصوصاً سرکه‌های شیمیایی کارخانه‌ای ۷) ماکارانی ۸) روغن نباتی جامد و مایع ۹) سرخ کردنی با روغن نباتی ۱۰) استفاده از بویهای شیمیایی مثل ادکلن و عطر مصنوعی و انواع اسانسها و خوشبو کننده‌های مصنوعی (توجه کنید که استشمام بویها در زنان، سریعاً به رحم آنها منتقل می‌شود) ۱۱) موسیقیهای تند مثل انواع جاز و موسیقی پاپ، رپ و… ۱۲) اندوه و غم فراوان ۱۳) بی‌تقوایی و ملزم نبودن به واجبات و ترک محرمات ۱۴) غذاهای حرام ۱۵) برنج و عدس (بدون مصلماتی مثل کشمش و خرما) ۱۶) سبزی گشنیز (که برای زنان مخصوصاً دختران جوان، عقیم کننده است) ۱۷) رُبّ نارنج ۱۸) میوه‌های کال ۱۹) پُر خوری و بَد خوری (که به شدت سردی بدن را موجب می‌شود) ۲۰) گرسنگی مفرط ۲۱) روزه گرفتن بدون خوردن سحری ۲۲) تماس زیاد بدن و رحم با آب سرد مثل استفاده زیاد از استخر شنا ۲۳) خیار و گوجه و کاهو و هندوانه ۲۴) مواد مخدر ۲۵) کافور ۲۶) آب یخ (مخصوصاً اگر قالب یخ را در آب اندازند) و بستنی‌ها
موارد ذکر شده در نازایی خانمها نقش اصلی را در این زمان به عهده دارد، و در آقایان هم مؤثر است. اما نه به اندازه‌ی خانمها، مخصوصاً اگر مزاج طبیعت زن و مرد، سرد باشد (سودآوری یا بلغمی) این موارد، تأثیر مضاعفی در ناباروری خواهد داشت.

 

(غذاهای گرم مزاج برای تقویت اندام تناسلی در مرد و زن در صورت غلبه سردی):
۱) عسل ۲) کشمش ۳) خرما ۴)زیره ۵) نخودآب برای مردان ۶)رازیانه و عرق رازیانه برای زنان ۷) کرفس ۸) روغن حیوانی گاو ۹) گوشت گوسفند و مرغ ۱۰) زنجبیل و فلفل برای افراد بلغمی مزاج ۱۱) مالیدن روغن‌های گرم به بدن ۱۲) استفاده از عطرهای طبیعی گرم ۱۳) تخم مرغ عسلی ۱۴) پیاز ۱۵) روغن و خود زیتون ۱۶) ورزش ۱۷) تعادل در خوراک و خواب ۱۸) عدم خواب روزانه ۱۹) دستورات شرعی و عبادت و ذکر و تلاوت قرآن. ۲۰) باد کش گرم و خشک کل بدن مخصوصاً زیر شکم و پشت ۲۱) بادام و انجیر و گردو و نخودچی و پسته ۲۲) شربت عسل + گلاب + زعفران و کمی سرکه طبیعی انگور و آب ۲۳) نعناع و پونه و سبزی تره

 

«از کجا بدانیم که در مورد ناباروری، مقصر مرد است یا زن»
حکما چندین راهکار را برای مشخص شدن مقصر ارائه داده‌اند، که بهترین و ساده‌ترین آنها این امر می‌باشد:

  1. زن و مرد، نطفه‌ی خود را داخل آب بیندازند، هر نطفه که به زیر آب رفت، سالم و آنکه روی آب ماند، مقصر اوست.
  2. زن، قیفی به زهدان خود بردارد (قسمت لوله‌ی قیف را داخل رحم کند) و عطری خوشبو را زیر قیف بخور دهد (بخور عطر به داخل زهدان برود) اگر عطر و طعم بخور به دهان زن برسد، زن سالم است. یا اینکه زن سیر را به صورت شیاف به خود بردارد، اگر طعم و بوی سیر به دهان وی برسد، زهدان زن سالم است و انسداد و گرفتگی ندارد. در غیر این صورت مجرای زهدان بسته شده است.

اگر زن هیچ یک از این دو مورد اشکال را نداشته باشد، باید مداوا روی مرد انجام شود. و هر یک از این دو مورد، اگر در زن باشد، باید مداوا شود، مورد اولی معمولاً از غلبه‌ سردی و رطوبت و یا ضعف شدید بدنی می‌باشد و مورد دوم انسداد مجاری زهدان است که به راحتی قابل معالجه است.
نکاتی دیگر:
اگر زن بعد از پاک شدن از خون حیض، دهانه‌ی زهدانش رطوبی باشد، (از دهانه‌ی زهدان رطوبت بیرون بیاید) این زن، باردار نمی‌شود، چرا که رطوبت زیاد در زهدان، نطفه و جنین را می‌لغزاند و اگر باردار هم بشود، قبل متولد شدن فرزند، جنین سقط می‌شود.
و در آخر، سردی زیاد، گرمی زیاد، رطوبت زیاد، چاقی زیاد، ضعف جسمانی زیاد، لاغری زیاد، کوچکی آلت، همگی عامل نازایی و ناباروری می‌باشند که باید عامل اصلی را، طبیب سنتی اسلامی مجرب، شناسایی کرده و درمان نماید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.