السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

ای شیعه زنو محرم آمد

           ای شیعه زنو محرم آمد/ هنگام عزا و ماتم آمد

Image result for ‫شاه عبدالله بن محمد باقر‬‎


           با سلام و عرض تسلیت ایام عزای حسینی .  و گرامی داشت یاد وخاطره نوحه خوانان وسینه زنان وعلاقمندان به مجالس عزای امام  شهید مظلوم حسین بن علی ع که سالهای قبل بین ما بودند. اما امسال جای شان را خالی میبینیم.   در خصوص اقامه عزای حسینی.  امام خمینی ره می فرمایند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای نیز فرمودند: قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌ بن‌ علی (علیه‌السّلام) خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند.


الا که صاحب عزای تمام غم هایی/دوباره محرم آمده نمی آیی؟؛

به ما نگاه کن ای ساحل نجات بشر؛ /تو را طلب کند این دیده های دریایی

کجا سیاه به تن کرده ای غریبانه؛/ کجا به سینه خود میزنی به تنهایی…

ماه محرم در تاریخ اسلام از جمله ماه های بسیار مهمی است که واقعه بسیار مهمی را در خود جای داده است.محرم یکی از ماههای حرام در سال قمری است. که حتی پیش از اسلام نیز عرب جاهلی جنگ در این ماه را حرام دانسته. ولی امت ناخلف. در این ماه به فرزند پیامبر خود امان ندادند.پیامبر عظیم الشان اسلام  ص فرمود : حسین منی وان من حسین. 

   ما محبان وپیروان اهلبیت ع جهت اشاعه، تبلیغ و رسیدن به هدف عاشورا که در این ماه اتفاق افتاده است، بر طبق سفارش های ائمه اطهار (علیهم السلام) در این ایام باید برای چنین اتفاق و مصیبت عظیمی اقامه عزاداری نموده. .ارادت خود را به امام شهید اعلام نماییم.

در اهمیت این مجالس همین بس که اولین بانی هیئت ها حضرت زینب (سلام الله علیها) بوده و صاحب عزای این مجالس، حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت حجت بن الحسن (عج) است. بدلیل ظرافت، دقت و توجه این دو شخصیت بزرگ اسلام به عنوان صاحب عزا، گردانندگان این محافل لازم ست نهایت دقت و توجه خود را مبذول داشته و در خور شأن آن بزرگواران، مجالس را برپا و رونق بخشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.