السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

السلام علیک یا شاه عبدالله بن محمد باقر علیهم سلام

معرفی روستا. اخبار . گویش محلی. خاطرات . شعر .......

صل الله علیک یا بنت رسول الله ص

    با سلام و عرض تسلیت ایام فاطمیه س

  فاطمه س در کلام  امام خمینی

  

با نگاهی گذرا به برخی از سخنان امام خمینی درباره فاطمه زهرا (س) می توان به نکـات ذیـل دست یافت:

1. گرچه فاطمه (س) نامهای بسیار و برجستگیهای معنوی فراوان داشته، لکن «محدثه» بودن وی، برترین فضیلت معنوی او به شمار می رود. امام خمینی در این باره می فرماید: «من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حـضرت زهـرا (س) ذکـر کـرده انـد ـ ... بالاتر از همه می دانم... ـ و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه ـ سلام االله علیها ـ است.» 37

 

2. دومـین ویژگـی فاطمـه (س) زنـدگی و زیّ سـاده و بـی آلایـش اوسـت. بـا وجـود همـین ساده زیستی و کوخ نشینی، برکات وجودی و نورانیت وی، آنقدر است که عالم را پر کرده است.

 

3. حضور فاطمه (س) در صحنه جامعه و دفاع از حاکمیت حق و مسائل سیاسی و حکومتی از جمله ویژگی های دیگر اوست که وی را در میان زنان مسلمان ممتاز ساخته است.


4-از جمله میراث فرهنگی که سبب فخر و مباهات شیعه شده، صـحیفه فاطمیـه اسـت کـه از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه (س) الهام شده است.

 

5. فرزندان معنوی فاطمه (س)، همواره در طول تاریخ درخشان شیعه، با الهـام گیـری از سـیره آن بزرگوار، بر ضد دستگاههای ظلم و حکام جابر مقابله کرده اند.

 

6. شناخت شخصیت بی نظیر فاطمه (س) برای همه ما به عنـوان الگـوی برجـسته و شایـسته در همه عرصه های زندگی، امری ضروری و به ویژه برای بانوان و زنان مسلمان و شیعه و ایـن کـه روز ولادت او به عنوان «روز زن» نامیده شده، هم افتخار است و هم مسئولیت.

 

منبع: مجله حضور، شماره 60، ص 10-23

 


 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.